Osnovni namen društva je povezava članov, ki delajo na računovodskih, finančnih in revizijskih poslih in organiziranje strokovne pomoči pri reševanju problematike, ki se pojavlja pri njihovem poklicnem delu.
V svojih vrstah društvo združuje člane računovodske, finančne in revizijske stroke.
-društvo organizira redne sestanke članov. Te sestanke vodijo strokovnjaki s področja računovodske finančne stroke.
-društvo organizira posvetovanja s področja računovodstva in financ za sestavo zaključnega računa za gospodarske družbe in druge uporabnike, posvetovanja za obračun DDV-ja, popis sredstev in virov do konca leta, o slovenskih računovodskih standardih, aktualna vprašanja s področja trgovine in gostinstva, organizira tudi tečaje za vodenje poslovnih knjig, udeležence seznanja z navodili in napotki pri svojem delu...
-društvo skrbi za razvedrilo članstva z organiziranjem vsakoletnih ekskurzij po Sloveniji za člane društva. Organiziramo tudi srečanja z drugimi društvi računovodskih in finančnih delavcev Slovenije.
-vsake štiri leta društvo sklicuje občni zbor društva za vse člane društva.
V letu 2001 smo se preselili v
nove društvene prostore.
STATISTIČNI PODATKI O DRUŠTVENI DEJAVNOSTI
Število članov po letih:
STATUT:
Na podlagi 9. in 13.člena zakona o društvih (Ur.list RS, št.61/2006 in št.58/2009) zbor članov Društva računovodij, finančnikov in revizorjev Trbovlje, dne 29.03.2010, sprejema naslednji
STATUT
DRUŠTVA RAČUNOVODIJ, FINANČNIKOV IN REVIZORJEV TRBOVLJE
I. IME IN SEDEŽ DRUŠTVA
1. člen
Društvo računovodij, finančnikov in revizorjev Trbovlje (odslej Društvo) je prostovoljna strokovna društvena organizacija, ki združuje osebe računovodskih, finančnih in revizijskih delavcev (odslej člani). V Društvu uresničujejo člani svoje interese s področja računovodske, finančne in revizijske teorije in prakse.
2. člen
Društvo je pravna oseba zasebnega prava. Sedež Društva je v Trbovljah, Savinjska cesta 9 a. Ime društva je: Društvo računovodij, finančnikov in revizorjev Trbovlje.
Pečat Društva je okrogel s premerom 3 cm, z napisom:
DRUŠTVO RAČUNOVODIJ, FINANČNIKOV IN REVIZORJEV TRBOVLJE
3. člen
Delo Društva in njegovih organov je javno in teče v skladu z zakonom.
Društvo zagotavlja javnost dela s pravico članov, novinarjev in drugih, ki jih zanima delo Društva, da se udeležujejo sej organov Društva.
Društvo obvešča o svojem delu člane in širšo javnost v sredstvih javnega ob veščanja, predvsem pa v svojih strokovnih obvestilih, ob jubilejih pa tudi v po sebnih publikacijah o svoji dejavnosti.
Društvo obvešča svoje člane
1. s pošiljanjem vabil in zapisnikov,
2. s predlaganjem programov dela in finančnih načrtov,
3. s poročanjem o izvrševanju sprejetih programov in finančnih načrtov ter
4. z izdajanjem pisnih informacij.
Za dajanje ustnih informacij sta pooblaščena predsednik in eden od podpredsednikov, določi ga upravni odbor, posebne pisne informacije pa daje Upravni odbor. Za javnost dela je odgovoren predsednik Društva.
II. NAMEN IN CILJI DELOVANJA DRUŠTVA
4. člen
Namen in cilji delovanja Društva so:
- organiziranje in izvajanje posvetovanj, seminarjev in predavanj s področja računovodstva, financ, revizije, davkov ter z njimi povezanih strok;
- posredovanje strokovnih revij in drugih publikacij s področij računovodstva, financ, revizije in davkov ter z njimi povezanih strok, v skladu z veljavnimi predpisi;
- svetovanje pri reševanju problemov, s katerimi se člani društva srečujejo pri svojem delu;
- spodbujanje in organiziranje izvajanja raziskovalnih in razvojnih nalog, ki prispevajo k razvoju in napredku računovodske, finančne in revizijske stroke;
- samostojno (ali v sodelovanju z drugimi strokovnimi organizacijami) organiziranje posvetovanj in drugih oblik izmenjavanja in predstavljanja strokovnih spoznanj in dosežkov na področju računovodstva, financ in revizije ter njihovega uvajanja v prakso pa tudi predstavljanja rešitev in izkušenj na področju organiziranosti stroke.
5. člen
Naloge iz prejšnjega člena bo Društvo uresničevalo
- z dajanjem strokovne in materialne pomoči članom pri izvajanju njihovih nalog;
- z usklajevanjem dela članov pri izvajanju skupnih nalog;
- s seznanjanjem računovodskih, finančnih in revizijskih delavcev s sprejetimi predpisi, ki zadevajo njihovo delo;
- s spodbujanjem in organiziranjem strokovnega izpopolnjevanja računovodskih, finančnih in revizijskih delavcev ter dajanjem strokovne pomoči pri uporabi teoretičnih dosežkov in izvajanju predpisanih rešitev;
- s širjenjem teoretičnega znanja računovodskih, finančnih in revizijskih delavcev;
- s sodelovanjem pri razvijanju računovodske, finančne in revizijske stroke ob upoštevanju teoretičnih dosežkov in predvsem tudi praktičnih izkušenj ter možnosti njihove praktične uporabe;
- s sodelovanjem pri pripravljanju in sprejemanju računovodskih, finančnih in revizijskih načel, standardov in drugih pravil, ki omogočajo mednarodno primerljivo poročanje;
- z obravnavanjem predlogov zakonov in drugih predpisov, ki zadevajo delo računovodskih, finančnih in revizijskih delavcev, ter oblikovanjem pripomb in predlogov in njihovim posredovanjem pristojnim organom;
- s sodelovanjem z drugimi podobnimi strokovnimi organizacijami doma in po svetu zaradi izmenjavanja strokovnega znanja in veščin;
- s sedelovanjem pri razvijanju in uveljavljanju poklicne morale ter kodeksa poklicne etike.
III. ORGANIZACIJA IZVAJANJA NALOG DRUŠTVA
6. člen
Društvo zagotavlja izvajanje nalog iz 4. in 5. člena
- z ustanavljanjem posebnih organizacijskih delov Društva, kot so sekcje, odbori, komisije in podobno;
- z strokovno službo;
- z imenovanjem delovnih skupin
7. člen
Člani Društva se povezujejo na področju računovodskega dela z preostalimi društvi v Zvezi računovodij, finančnikov in revizorjev Slovenije.
8. člen
Za izvajanje nalog iz 4. člena s področij izobraževalne in razvojne dejavnosti se imenuje strokovni delavec, če ni za opravljanje določenih nalog zadolžena posebna organizacija. Delavci Društva, ki opravljajo administrativna in druga dela Društva, imajo enake pravice kot drugi delavci v podjetjih in drugih organizacijah v skladu s predpisi s področja delovnega prava. Dejavnost strokovne dela organizira, predsednik Društva.
IV. ČLANSTVO
9. člen
Članstvo v Društvu je prostovoljno.
Redni člani so osebe računovodske, finančne in revizijske stroke, ter strokovni delavci, ki so kakor koli povezani z delom na finančno računovodskem področju v Sloveniji.
Društvo ima redne in častne člane
10. člen
Častni član Društva je lahko posameznik na podlagi vrhunskih dosežkov pri strokovnem delovanju Društva ali izrednih zaslug pri organiziranju in delovanju Društva kot društvene organizacije.
Častni član se lahko vabi na zasedanja zbora članov in strokovnih srečanj Društva, nima pa pravice odločanja.
Častno članstvo podeli zbor članov na predlog upravnega odbora.
11. člen
Pravice članov so, da
· volijo in so izvoljeni v organe Društva;
· odločajo in usmerjajo delo organov Društva;
· dejavno sodelujejo v dejavnostih, ki se organizirajo v okviru Društva in njenih organov;
· so seznanjeni s programom in poslovanjem Društva ter njenim gospodarjenjem;
· uporabljajo skupne dosežke delovanja Društva.
Dolžnosti članov so, da
· preko članov organov Društva skrbijo za uresničevanje skupnih nalog;
· izvajajo sklepe in smernice Društva skladno s tem statutom in programom dela;
· izpolnjujejo svoje materialne in poklicnoetične obveznosti do Društva v skladu s pravili Društva ali sklenjenimi pogodbami;
· spoštujejo statut in druge akte Društva;
· redno plačujejo letno članarino,ki jo določi Upravni odbor Društva.
12. člen
Član društva postane tako, da izpolni Prijavnico z pripadajočimi osebnimi podatki.
Član Društva preneha biti član Društva, kadar pismeno sporoči, da izstopa iz Društva. Sporočilo je treba poslati najmanj 6 mesecev pred izstopom; član praviloma izstopi konec koledarskega leta.
13. člen
Člani morajo opravljati in razvijati svojo dejavnost v skladu s tem statutom, svojim splošnim aktom, programom dela Društva ter kodeksi poklicne etike in strokovnih načel.
V. ORGANI DRUŠTVA
14. člen
Organi Društva so:
· zbor članov,
· upravni odbor,
· nadzorni odbor in
· častno razsodišče.
Mandat upravnega odbora, nadzornega odbora in častnega razsodišča traja 4 leta.
ZBOR ČLANOV
15. člen
Zbor članov sklicuje predsednik Društva.
Predsednik Društva mora sklicati zbor, če to zahteva najmanj petina članov, upravni odbor ali nadzorni odbor. Zahteva za sklic zbora mora biti utemeljena in obrazložena.
Predlog dnevnega reda zbora članov iz prejšnjega odstavka mora biti predsedniku predložen najmanj mesec dni pred dnevom, ko naj bi bil zbor. Če v roku enega meseca po prejemu zahteve predsednik ne skliče zbora, ga skliče predlagatelj sam. Zbor sklepa le o zadevi, zaradi katere je bil sklican.
Zbor članov je sklepčen, če je prisotna več kot polovica članov, pol ure po sklicu pa, če je prisotnih vsaj 10 članov.
16. člen
Zbor članov
· sprejema statut Društva ter njegove dopolnitve in spremembe;
· voli in razrešuje predsednika Društva, upravni odbor, nadzorni odbor in častno razsodišče Društva za mandatno dobo štirih let;
· določa politiko in usmeritve za delovanje Društva ter sprejema razvojne načrte Društva;
· sprejema letne in večletne investicijske in razvojne smernice in načrte ter druge izvedbene akte skladno s sprejeto politiko in usmeritvami zbora članov;
· na predlog upravnega odbora odloča o ustanovitvi ali ukinitvi posameznih sekcij ali komisij;
· na predlog upravnega odbora obravnava in sprejema letne poslovne in delovne načrte Društva ter letna poročila Društva, nadzornega odbora in častnega razsodišča;
· odloča o uporabi letnega presežka ali kritju primanjkljaja prihodkov;
· odloča o včlanjevanju Društva v druge sorodne organizacije doma in v tujini;
· obravnava in sprejema poročila o delu upravnega odbora, nadzornega odbora in častnega razsodišča;
· odloča o pritožbah zoper sklepe častnega razsodišča;
· ustanavlja in ukinja sklade za namenske potrebe Društva in njenih članov;
· na predlog upravnega odbora podeljuje častno članstvo in druga priznanja za uspešno strokovno in društveno delo;
· odloča o izključitvah članov;
· ugotovi prenehanje Društva.
17. člen
Pravice članov zbora so, da
· odločajo o vprašanjih, ki so na dnevnem redu organov Društva;
· zahtevajo in predlagajo obravnavanje posameznih vprašanj;
· so obveščeni o delu organov Društva.
Dolžnosti članov zbora so, da
· sporočajo stališča članov;
· sodelujejo v delu organov Društva oziroma pri odločanju o vprašanjih, ki so na dnevnem redu;
· obveščajo člane, o odločitvah, sklepih in drugih aktih Društva.
UPRAVNI ODBOR
18. člen
Upravni odbor usmerja in usklajuje delovanje Društva, ko zbor članov ne zaseda. Sestavljajo ga predsednik Društva in petnajst članov, ki jih izvoli zbor članov. Upravni odbor ima tudi dva podpredsednika.
Upravni odbor dela na sejah, ki jih po potrebi, najmanj pa štirikrat letno, skli cuje in vodi predsednik Društva.
Delo upravnega odbora usklajuje in usmerja predsednik Društva ob pomoči enega ali več podpredsednikov, ki jih na predlog predsednika na prvi seji izvoli upravni odbor izmed svojih članov. S sklepom o izvolitvi se določi tudi področje nalog (gospodarjenje, strokovni razvoj, članstvo, društvena dejavnost in podobno), za katere posamezen podpredsednik posebej odgovarja.
Upravni odbor je sklepčen, če je navzoča več kot polovica glasov. Sklepe spre jema z večino glasov navzočih članov.
Naloge upravnega odbora so:
· oblikuje predlog sprememb in dopolnitev statuta ter ga predloži zboru članov v sprejetje;
· predlaga zboru članov v sprejetje letne poslovne in delovne načrte Društva ter letna poročila Društva, nadzornega odbora in častnega razsodišča;
· skrbi za uresničevanje nalog Društva v skladu s sklepi, smernicami in načrti, ki jih je sprejel zbor članov;
· oblikuje predlog kandidatov za organe Društva ter ga predloži zboru čla nov;
· določa način reševanja posameznih nalog, prednostni vrstni red in sred stva za njihovo izvajanje;
· potrjuje delovne in finančne načrte, ki jih predložijo posamezne, komisije Društva;
· po potrebi imenuje delovne skupine za uresničevanje posameznih nalog Društva;
· odloča o sprejemu novih članov;
· predlaga zboru članov podelitev častnega članstva in drugih priznanj za uspešno strokovno in društveno delo;
· na svoji prvi seji izmed svojih članov izvoli na predlog predsednika enega ali več podpredsednikov;
· predlaga zboru članov ustanovitev ali ukinitev posameznih sekcij ali komisij;
· opravlja sprotne naloge Društva;
· razpolaga s sredstvi Društva v mejah letnih poslovnih načrtov Društva;
· soorganizira in spremlja organizacijo dela strokovnih opravil in drugih po potrebi imenovanih strokovnih teles Društva;
· odloča o vseh sprotnih zadevah, ki jih ni mogoče odlašati, ter nato o sprejetih sklepih poroča zboru članov;
· ureja odnose s strokovno službo glede pravic in obveznosti iz delovnega razmerja zaposlenih;
· odloča o sklenitvi in prenehanju delovnega razmerja zaposlenih pri Društvu;
· določa cene storitev Društva;
· sprejema pravilnike in druge notranje akte Društva;
· odloča o načinu sodelovanja z drugimi strokovnimi organizacijami (strokovnim delavcem), potrjuje delovne in poslovne načrte sodelovanja ter sprejema poslovne obračune in poročila o takem sodelovanju;
· predlaga zboru članov revizorja za revidiranje računovodskih izkazov;
· imenuje tajnika Društva;
· Imenuje blagajnika Društva;
· Imenuje računovodjo Društva.
Upravni odbor je za svoje delo neposredno odgovoren zboru članov.
PREDSEDNIK DRUŠTVA
19. člen
Društvo predstavlja, ga zastopa in zanj podpisuje predsednik, po njegovem pooblastilu pa tudi podpredsednik in tajnik Društva.
Predsednika Društva, ki je hkrati tudi predsednik Upravnega odbora, izvoli zbor članov za obdobje štirih let.
Predsednik Društva je odgovoren za delovanje Društva v skladu s tem statutom in pravnim redom Republike Slovenije. Za svoje delo je odgovoren zboru članov.
Predsednik Društva lahko zadrži izvajanje sklepa zbora članov ali upravnega odbora, če oceni, da je sklep v nasprotju z zakonom ali bi njegova izvršitev materialno oškodovala Društvo. V tem primeru mora o zadržanju izvršitve sklepa in razlogih zanj nemudoma obvestiti zbor članov ter člane uprav nega odbora. V primeru zadržanja sklepa zaradi povzročitve materialnega oškodovanja Društva mora predsednik nemudoma sklicati zbor članov, ki o sklepu dokončno odloči.
TAJNIK DRUŠTVA
22. člen
Za opravljanje administrativnega dela skrbi tajnik Društva, ki ga imenuje upravni odbor za obdobje štirih let. Odgovoren je upravnemu odboru.
NADZORNI ODBOR
21. člen
Predsednika in člane nadzornega odbora izvoli zbor članov. Nadzorni odbor šteje 3 člane. Odgovoren je zboru članov.
Nadzorni odbor je sklepčen, če je navzoča več kot polovica glasov. Sklepe spre jema z večino glasov navzočih članov.
Nadzorni odbor nadzoruje
· delo upravnega odbora;
· izvajanje tega statuta in drugih aktov, ki jih je sprejel zbor članov;
· izvajanje politike, usmeritev, smernic, načrtov in drugih sklepov zbora članov;
· preudarnost in namenskost uporabljanja in porabljanja sredstev Društva.
Za uresničevanje svojih nalog pregleda in oceni najmanj enkrat letno poslovanje in letno poročilo Društva ter o tem poroča zboru članov. Član nadzornega odbora ne more biti obenem član upravnega odbora. Član nadzornega odbora lahko sodeluje na sejah upravnega odbora, ne more pa glasovati o predlogu sklepa.
ČASTNO RAZSODIŠČE
22. člen
Častno razsodišče šteje tri člane, ki jih izvoli zbor članov. Člani častnega raz sodišča izvolijo predsednika, ki pa mora biti eden od njih.
Častno razsodišče vodi disciplinski postopek ugotavljanja kršitev in izreka tele kazni: opomin, javni opomin in izključitev na osnovi Pravilnika.
Za kršitev iz prejšnjega odstavka se šteje nespoštovanje tega statuta in drugih aktov Društva ter vsako dejanje, ki utegne prizadeti ugled Društva.
Častno razsodišče vodi postopek ugotavljanja kršitev ob primerni uporabi zakona o splošnem upravnem postopku.
Častno razsodišče veljavno odloča, če so navzoči vsi trije člani. Sklep je sprejet, če zanj glasujeta vsaj dva člana.
Zoper sklep častnega razsodišča se prizadeto društvo lahko pritoži zboru članov, ki o zadevi dokončno odloči.
VI. FINANČNO IN MATERIALNO POSLOVANJE
23. člen
Za opravljanje svoje dejavnosti Društvo razpolaga s celotnim premičnim in nepremičnim premoženjem, ki je v lasti ali finančnem najemu Društva in je vpisano v inventarno knjigo.
Premično in nepremično premoženje se lahko kupi ali odtuji le na podlagi investicijskega oziroma poslovnega načrta ali sklepa upravnega odbora.
Stroški izvajanja programa dejavnosti Društva iz 4. in 5. člena tega statuta bremenijo sredstva Društva.
Materialna podlaga za izvajanje dejavnosti Društva so
· članarina, ki jo prispevajo društva po sklepu zbora članov;
· prihodki, ki izvirajo iz dejavnosti ali premoženja Društva in iz naslova materialnih pravic(seminarji, posvetovanja itd), ter
· dotacije, donacije in drugi prihodki.
Prihodki in odhodki Društva se predvidijo z letnim poslovnim načrtom.
Če Društvo pri opravljanju svoje dejavnosti ustvari presežek prihodkov, ga mora porabiti za izvajanje dejavnosti, za katero je bilo ustanovljeno.
Presežek prihodkov se ugotovi vsako leto z letnim poročilom ter se razporeja in uporablja v skladu s sklepi zbora članov.
Društvo ima svoj transakcijski račun pri pooblaščeni banki ali hranilnici.
Z denarjem na transakcijskem računu, v blagajni in dokumentacijo v plačilnem prometu razpolagajo in podpisujejo osebe, ki jih za ta nemen pooblasti upravni odbor.
Presežek odhodkov se pokriva iz presežka prihodkov prejšnjih let ali iz rezerv.
Odredbodajalec za izvršitev poslovnega načrta Društva je predsednik Društva ali oseba, ki je za to pooblasti.
Materialno in finančno poslovanje Društva se opravlja v skladu s predpisi za društva.
Vodenje poslovnih knjig ter posebnosti pravil računovodskega obravnavanja poslovnih dogodkov ureja, v skladu s predpisi in računovodskim standardom za društva, pravilnik o računovodstvu, ki ga sprejme upravni odbor
VII. PRENEHANJE DRUŠTVA
24. člen
Društvo preneha delovati.
- če tako sklene zbor članov Društva,
- po zakonu.
V primeru prenehanja Društva preidejo vsa sredstva po izterjavi vseh terjatev in plačilu vseh obveznosti na Zvezo računovodij, finančnikov in revizorjev Ljubljana, katere ustanovitelj je Društvo.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE.
25. člen
Mandat članov organov Društva, ki so opravljali te funkcije pred uveljavitvijo tega statuta, se izteče v roku, določenem v 14. členu tega statuta, ki začne teči z dnem sprejetja tega statuta.
26. člen
Z dnem uveljavitve tega statuta prenehajo veljati Pravila Društva računovodij, finančnikov in revizorjev Trbovlje, sprejeta dne 07.12.2001.
27. člen
Ta statut velja od dneva sprejema na zboru članov društva.
Trbovlje, 29. marec 2010
Predsednik
društva računovodij, finančnikov in revizorjev
Trbovlje
Peter JAMNIK
Vsa pojasnila in vprašanja glede dejavnosti dela članstva lahko dobite na spodnjem naslovu:
Društvo DRFR ima prostore v Trbovljah, Savinjska cesta 9/a